torsdag 4 augusti 2016

Börjat skolan

Vet ni vad?
Idag har jag börjat skolan. Jojo minsann! Vi var sex stycken snygga ynglingar och två morska tjejer. Ynglingar och ynglingar förresten. Det var två som bara var små glin. Inte jag eftersom jag snart fyller 7 månader!
Vi samlades utanför en stor lada och människorna hälsade och pratade med varandra. Det fick inte vi hundar göra. Vi fick bara titta på varandra på avstånd. Några av oss skällde väldigt högt, mycket och länge. Inte jag, eller bara pyttelite, eftersom jag får korv om jag "bara tittar".
Sedan gick alla in i ladan och satte sig runt ett bord. Mattar och hussar satt på stolar och vi hundar satt under stolarna.
Sen blev det jättetråkigt för människorna bara pratade å pratade och drack kaffe med bulle. Vi fick bara sitta där och titta på varandra.

Så äntligen hände det grejer. Vi skulle ut på träningsplanen. Nosa av gräsplanen, ställa sig i en ring, inte bry sig om hundarna bredvid, titta på sin matte/husse, vara stilla och - få godis. Det var så himla jobbigt så ni anar inte. Men rätt som det var så sa Fröken att nu var skolan slut för den här gången.

När jag kom hem åt jag jättemycket, drack vatten å sen sa jag " Go natt, matte!"


1 kommentar:

  1. Lycka till i skolan! Första dagen är ju jobbigast, inte undra på att du somnade så fort efter maten 🐱

    ❤ Puss på nosen 🐈

    SvaraRadera