söndag 25 september 2016

En lång dag

Här ser ni en slagen hjälte...
Varför? undrar ni nu!

Jo, vi har varit på hundutställning igen.

Hundutställning börjar faktiskt 1-2 dagar innan själva utställningsdagen. Då ska man borstas, kammas, badas och stylas.

På utställningsdagen måste man gå upp jättetidigt för då ska matte duscha, kamma och styla sig (och det tar tid). Sedan åker vi och hämtar min dagmatte, Elina, och åker dit man ska.
Idag har vi varit i Falköping på Bernhardinernas inofficiella utställning.

När man väl har kommit fram får man vänta jääättelänge.

Sedan ska man in i ringen och gå jättefint.

Om man sköter sig bra och domaren gillar en så kan man få rosetter och och en gottispåse.

Och ibland innebär de där rosetterna att man ska in i ringen igen och gå med många andra hundar.

Då gäller det att gå ännu finare och att domaren gillar en ännu mer. 
Ibland får man en rosett till och ibland inte. Idag blev det inte.

När det hela är över kan man, om man har riktig tur, få leka med nån.
Jag hade tur idag! Två fina shi tzu-lekkamrater.

När vi kom hem fick jag nosa på vad som fanns i min Gottispåse. En yngling som jag valde det här bautabenet.
 (Kolla mitt fina utställningssmycke)

Sedan hamnade jag (och matte) i soffan och i typ paltkoma.

ZZzzz trötta hälsningar från 
Ludde och Mari




2 kommentarer:

  1. ❤ Sötaste Ludde-Pussnos ❤ Grattis!!!
    Orkar du ens bära det där stooora benet??? Den är ju nästan lika stor som du ^_~
    Du är jättesöt, som alltid, med eller utan smycke!

    🐾 Nospussar 🐾

    SvaraRadera
  2. Oj, rosettlös blev du inte, gottis fick du och träffa en massa kompisar och busa fick du också!
    Grattis till din lyckade dag! :) Säkert vr den värd paltkoman.
    Kasper

    SvaraRadera